niedziela, 16 czerwca 2013

[Dom]W jaki sposób zmniejszyć rachunki za energię?

Od dawna interesuje mnie kwestia powiązana ze zużyciem prądu. Wiele razu już słyszałam, iż marnuję masę energii. Jak spora część osób korzystam z mnóstwa urządzeń, które wymagają stałego zasilania zwłaszcza, że wszystkie moje notebooki mają zepsutą baterię. Nie wspomnę już tutaj o ekspresie czy suszarce, których używam praktycznie każdego dnia po kilka razy. Osobiście jednak przenigdy nie zwróciłam uwagi np. na pobór mocy. Nie czułam takiej potrzeby, aczkolwiek rachunki nierzadko wprawiały mnie w zdumienie. W końcu dla swojej świadomości chciałam porównać koszty prądu. Nie ulega wątpliwości, że na rachunkach znajduje się adekwatna kwota, ale mi chodziło o stawki. Ostatecznie okazało się, że to zależne jest jedynie od dostawcy energii elektrycznej. Każdy wybiera inne stawki, a ich indeks znajdziemy na stronie. Niedużo mi to jednakże mówi i nadal zastanawiam się, jak to wygląda w praktyce. Czy generalnie można mówić o czymś takim, jak tani prąd? Spytałam więc znajomych, jak to jest u nich, ale jakoś nie zaskoczyło mnie to, że nie mają na ów temat pojęcia. Tylko moja mama jest świadoma i nawet wypróbowała kilka sposobów na zmniejszenie tak dużych rachunków. Póki co nie mam zamiaru wprowadzać w swoje życie jakikolwiek ekstremalnych zmian, lecz też chcę mieć świadomość, na co idą moje pieniądze. tags: prąd, energia, dostawcy energii elektrycznej, zakład energetyczny