środa, 19 czerwca 2013

[Energetyka]Czy energia niebawem zniknie?

Ostatnio natknęłam się na interesujący artykuł w jednej z gazet, który ogromnie mnie zaskoczył. Dotyczył on zużycia energii na świecie. Zazwyczaj nie interesuje się takimi tematami. Standardowo korzystam i płacę rachunki. Na tym moja wiedza się kończy. Starczył natomiast jeden tekst, żebym zaczęła myśleć, czy to co czynię jest rzeczywiście słuszne. Przez własną ignorancję trafiam na wykaz ignorantów, których nie obchodzi marnotrawstwo energii i zapominają o swoich dzieciach. Mogę zapytać praktycznie większa część bliskich, kto z nich ma pojęcie, ile energii co miesiąc zużywają różne urządzenia. Pewnie nikt nie wie. Do dnia dzisiejszego nie miałam pojęcia ile kosztuje 1 kwh. Dopiero co sprawdziłam tę wiadomość na stronie mojego dostawcy. Dopiero po przeczytaniu artykułu uświadomiłam sobie, iż w przyszłości może dojść do prawdziwego kryzysu i to na skalę globalną! Praktycznie każdy człowiek powinien pomyśleć, jakim sposobem zacząć skutecznie oszczędzać i obniżyć koszt energii. Pomimo, że gdzieś tam w świadomości wiem, iż większa część surowców n aturalnych niebawem się zużyje, to ciężko jest mi zmienić tryb życia. Mam zamiar wprowadzić w codzienne życiu przynajmniej niewielkie zmiany. Dla mnie ten artykuł by straszny i pragnę aby moje dziecko, miało lepszą przyszłość. tags: energia, prąd, energetyka, zakład energetyczny, dom