piątek, 7 czerwca 2013

[Rozrywka]Projektowanie maskotki od podstaw!

Niedawno wraz z kuzynką zajęłyśmy się projektowaniem pluszaków. Póki co jest to jedynie nasze hobby, ale kto wie? Podzieliłyśmy się naturalnie zadaniami. Mi w udziale przypadło wykonywanie szkiców koncepcyjnych i tworzenie specjalnych szablonów. Każdemu wydaje się, że moja praca jest prosta i przyjemna. W praktyce owszem daje mi to wiele satysfakcji, lecz trzeba też ostro kombinować. W pierwszej kolejności muszą powstać zarysy robocze. Wykonuję ich istotnie sporo. Wybraną postać muszę ująć z każdej strony. Następnie robię pierwszy przesiew. Odtrącam te, które mi nie pasują. Pozostałe koryguję dodając czasami jakieś elementy. Wyselekcjonowane szkice przyklejam na mojej ścianie za pomocą taśmy klejącej. Wiszą tak parę dni, a ja oceniam każdą wersję. Przy okazji pytam o opinię kuzynkę i najbliższe mi osoby. Na końcu wyłaniam zwycięzcę. Jeszcze raz przerysowuję go na dużej kartce i wyłaniam pojedyncze elementy. Tak właśnie tworzy się szablon. Trafia on do mojej kuzynki, która wykorzystuje go do wykrojenia tkanin, które z kolei zszywa w ustaloną całość. Muszę przyznać, że jest to ogromnie czasochłonne zajęcie, a my stawiamy dopiero małe kroki. Jednak cieszę się, że mam coś swojego! tags: maskotki, pluszaki, dom, hobby, rozrywka