niedziela, 16 czerwca 2013

[Praca]Pierwszy krok w kierunku samodzielności

Moja przyjaciółka zakłada własną działalność gospodarczą, a dokładnie sklep z ubraniami! Część rzeczy już załatwiła, został jej jedynie lokal. To był ciężki orzech do zgryzienia. Wyzwaniem jest znaleźć miejsce w ścisłym centrum i to w jakiejś przystępnej cenie i jakości. Duża część ofert to niestety dawne budownictwo potrzebujące generalnego remontu lub całkiem nowe lokale. Zwiedziłam z nią praktycznie całe Katowice i sporą część Chorzowa. Dopiero na samym końcu trafiło się coś w miarę interesującego. Nie było to jednak wnętrze marzeń i należy je nieco odrestaurować, ale przy pozostałych wypadło bodaj najlepiej. Umowa została właściwie prędko podpisana i mogłyśmy się zabrać za renowację oraz kupno wymaganych mebli. Na naszej ogromnej liście znalazły się naturalnie lady, szafki, stojaki, kasa i kasetki na pieniądze. We wszystkim pomogli nam jej rodzice, którzy bez ustanku wspierają ją i nakłaniają do czegoś własnego. Ja z mojej strony postanowiłam jej jeszcze ofiarować drobny prezent. W oko wpadła mi szafka na klucze, którą odmalowałam. Naprawdę mnóstwo pracy jeszcze przed nią, ale nie będzie z tym sama. Zawsze znajdzie się ktoś chętny do pomocy. Ostatecznie należy sobie pomagać! tags: biznes, firma, praca, sklep, działalność