środa, 19 czerwca 2013

[Energetyka]Ankieta tycząca się zużycia energii

Nie tak dawno temu poszłam na zakupy i zagadnęła mnie na ulicy starsza pani, która prowadziła dość nietypową ankietę. Dotyczyła ona oszczędzania energii. Pytań było ogółem mało, ale tak bardzo mnie zdziwiły, że trochę się tym zainteresowałam. Pierwsze pytanie było całkiem banalne. Należało tylko powiedzieć, jak dużo komputerów i telewizorów jest w domu. Później było jednakże już o wiele gorzej. Duże kłopoty sprawiło mi pytanie o to, jak dużo co miesiąc zużywam prądu. Nigdy nie śledzę dogłębnie wszystkich rachunków, wyłącznie je płacę. Kolejne pytanie brzmiało: ile kosztuje 1 kilowat? Właściwie mnie wmurowała. Nie mam na ten temat zielonego pojęcia. Potem przyszła tura bardziej przystępnych pytań i na koniec dostałam ulotkę. Najważniejszym jej hasłem było oszczędzanie prądu. Wewnątrz znalazła się masa informacji dotycząca kwestii mających związek z zużyciem energii. Okazuje się, iż spora część z nas nie ma zielonego pojęcia o oszczędzaniu, a może mieć to wkrótce tragiczne skutki. Sama muszę przyznać, iż jestem podobną ignorantką. Ta ulotka dała mi naprawdę wiele do myślenia i nawet przekazałam ją rodzicom. Nie jesteśmy w stanie założyć, co nas spotka za parę lat. Może wszystko się zmienić. Ja niemniej jednak spróbuję postępować racjonalnie. tags: energia, prąd, dom, zużycie energii, zużycie prądu