sobota, 8 czerwca 2013

[Technologia]Jak monitorować swoje wydatki?

Każdy z nas śni o jak najmniejszych rachunkach za wynajem i media. Niestety mało kto monitorować bieżące wydatki. Postanowiłam spytać moją ukochaną rodzinę, jak to jest w ich przypadku. Czy analizują comiesięczne wydatki np. za prąd? Jakoś nie zaskoczył mnie fakt, że nie za bardzo się tym interesują, a w końcu to dosyć istotna informacja jeśli chcemy zacząć oszczędzać. Udało mi się przekonać mamę na to, by udostępniła mi rachunki. Z ciekawości przeglądnęłam sobie dane i spisałam te najważniejsze dla mnie. Następnie poszperałam w internecie, jak mogę oszacować ile energii pobiera dany sprzęt. Co najdziwniejsze momentalnie trafiłam na stronę internetową naszego zakładu energetycznego, gdzie umieszczony był kalkulator zużycia prądu. Szybko zawołałam rodziców i już po kil ku minutach okazało się, że co prawda tani prąd nie istnieje, ale możemy na nim nieco zaoszczędzić! Naturalnie nie obędzie się bez prawdziwej dyscypliny. Każdy z nas musi zacząć się pilnować i nie zapominać np. o wyłączeniu światła. Takie drobne rzeczy, a mogą mieć znaczny wpływ na wszystkie rachunki! Oczywiście na początku nie zauważyliśmy dużych zmian. Jednakże już po 2 miesiącach mogliśmy zauważyć, że faktycznie rachunki są niższe, dlatego szczerze polecam wszystkim zainteresować się tym tematem. tags: energia, prąd, zużycie energii, rachunki z prąd, energetyka